Sunt una din puținele femei antreprenor care poate să spună asta
Echipa mea de marketing este fantastică
De ce? păi majoritatea antreprenoarelor cu care eu lucrez se plâng în special de echipele lor de marketing, incluzând aici angajați, agenții, freelanceri sau un băiat care se pricepe la video și îmi face și mie rebranding-ul … (da, da, dar despre asta vă povestesc data viitoare).
Oamenii ăștia cu care eu lucrez chiar sunt fantastici
- serviciile sunt ireproșabile
- testează și sunt proactivi și vin cu propuneri care să mă ajute
- țin evidența KPI-ilor relevanți și mă țin și pe mine accountable
- mă învață cum să-mi fac video-urile mai atractive
- pun întrebări relevante și învață în mod constant despre afacerea mea
- se adaptează din scurt când eu mai vreau să mai testez ce știi ce idee trăznită
- sunt atât de buni, că eu pot la rândul eu să-mi învăț clientele tot ceea ce mă învață ei pe mine
Au o singură hibă însă ..
Sunt bărbați 🙂
De ce contează asta?
Acuma, între noi fie vorba, eu ca angajat am lucrat cu precădere în medii predominate de bărbați, firme de tech, echipe manageriale … acolo sunt femei puține din păcate, iar când am lucrat în corporate în medii cu femei mai multe, erau alt gen de probleme pe care le sesizam și am ajuns să le evit … adică, cu toată sinceritate, prefer de sute de ori să lucrez cu bărbați în corporate, decât cu femei …
În antreprenoriat însă, altfel stă treaba, de ce?
- pentru că femeile antreprenor înțeleg ce înseamnă folosirea eficientă a resurselor, mai ales a timpului și a banilor – o femeie antreprenor nu va compara niciodată să cumpere o vacanța sau să cumpere un program nou de management sau să meargă la o ședință cu părinții sau la o cafea de networking
- pentru că femeile antreprenor înțeleg ce înseamnă determinarea și perseverența, au de depășit mult mai multe bariere ca să creasă afaceri de succes față de bărbați
- pentru că femeile antreprenor sunt ambițioase, ele lucrează cu obiective clare, concrete, nu cu briz-briz-uri și nu le interesează prea mult cu cine a ielit ieri colega la cafea sau ce poșetă și-a mai cumpărat amanta șefului
- și aș mai putea găsi motive muuulte, multe
Și pentru că și eu sunt antreprenoare, mă lovesc și eu de aceleași bariere în business, pe care echipa mea de marketing ”nu le înțelege”. Da, sunt oameni faini, au învățat să le accepte și să mă lase în ritmul meu, ținîndu-mă ”accountable”, dar nu mă înțeleg. Ei nu înțeleg că pentru mine e mai important să:
- stau o jumătate de oră cu copilul dimineața și să îl alint în loc să-mi încep ziua de la 7:00 ca să am o oră extra de muncă în zi
- merg eu să-l iau zi de zi de la școală pentru că mă bucură, mă hrănește zâmbetul lui larg când iese pe ușa școlii și mă vede
- fiu disponibilă pentru el atunci când are nevoie, chiar dacă asta durează doar 10 minute, fix în miezul zilei de lucru – pentru că am privilegiul ăsta de a lucra de acasă și de a mă opri din muncă, de câte ori vreau sau am nevoie
- plec o săptămână și să dispar de pe fața Pământului pentru că este ziua lui și i-am promis că în săptămâna aia nu muncesc, ci stau doar cu el
- fiu lângă el când plânge că îl doare burtica, sau când trebuie să meargă la dentist, sau când e pregătit să-mi spună că îi place de o fetiță de la școală
- și da, și aici aș putea să tot lungesc lista asta …
Echipa mea de marketing este fantastică, însă bărbații nu vor înțelege niciodată cum e să faci business ca femeie în România, mai ales dacă ești o femeie ambițioasă, o femeie bună în domeniul ei, o femeie care are și rol de mamă, soră, fiică, soție, parteneră, etc …
Și mi-am dat seama de asta când mi-au spus la telefon:
Aura, soțul și copilul tău vor fi mereu acolo, dar lead-urile astea, pentru fiecare ai plătit 27 de lei în campania de ads, trebuie sunați cât de repede …
Și așa e, au dreptate, doar că eu prefer acum să întârzii cu sunatul câteva zile, pentru că copilul meu nu va fi mereu copil …
Pentru tine cum e viața de antreprenoare?