Tu ce alegi? [Ro]

Continuând debate-ul de săptămâna trecută legat de leadership si management, revin astăzi către voi cu o întrebare:

Manager sau Leader? În general, oamenii știu că există o diferență între management și leardership, respectiv între manager și leader, dar când sunt puși în situația de a defini conceptele și de a sublinia diferența între cele două intervine confuzia.

Ai întâlnit o persoană care are capacitatea de a-i direcționa pe ceilalți, aduce un plus de valoare echipei prin modul de raportare la resursele umane și la produsele care trebuie realizate? Ai observat că dezvoltă o viziune, o promovează, stabilește țeluri și misiuni, utilizează strategii de motivare a oamenilor, oferă feedback, evaluează performanța, acceptă critici și de asemenea transmite critici constructive? Leader-ul emană motivație, susținere, încredere, el  își cunoaște și își promovează propriile convingeri, idei, concepții despre lume și viață. Bunul coechipier care construiește o relație de muncă bazată pe ideea de empatie, respect și responsabilitate în efectuarea sarcinilor este recunoscut ca un lider al grupului ori al echipei de muncă.  Acesta oferă libertatea de exprimare, iar oamenii îl urmează pentru că vor și pentru că se regăsesc în ideile vehiculate de stilul său comportamental. Întreaga echipă se afiliază ideilor sale, iar tu te afli printre ei? Asta înseamnă că ai ales leader-ul și îl urmeazi pentru că el are în vedere dezvoltarea ta personală și profesională.

Leader-ul construiește o echipă, iar managerul o conduce în baza strategiilor si politicilor organizaționale, traversând o serie de etape impuse de modalitățile de promovare specifice companiei. Managerul are roluri informaționale și decizionale care sunt observabile în activități manageriale precum comunicarea, managementul de planificare, decizie și control, managementul resurselor umane. Managerul este cel numit în funcția de conducere a echipei, pe când leader-ul este cel care crește în ochii oamenilor ca un model de urmat pentru că este aproape de echipă.

Cheia succesului pentru ambele roluri este comunicarea eficientă care include ascultarea activă, respectarea opiniilor, transmiterea unor critici într-un mod constructiv-formativ, șanse egale, susținere în sarcini.

Leader-ul poate să devină manager oricând, însă managerul nu poate să devină leader în orice moment!

Cu care dintre cei doi alegi să lucrezi?