La fel ca toata lumea, mi-am pus si eu intrebarea la sfarsit de an ce a fost fain, ce nu mi-a placut si ce as vrea sa fac diferit in anul urmator, insa in loc de rezolutii, de obiective la care sa dau bifa de-a lungul anului, mi-am amintit de un instrument care m-a ajutat mult in activitatea profesionala, asa ca va povestesc si voua despre el.

START/STOP/CONTINUA este un instrument care incurajeaza in special evaluarea rapida si din timp si poate fi aplicata la servici, in viata personala, in orice proces de invatare sau in procesele de evaluare si de feedback. Cum functioneaza?

Destul de simplu, iti alegi zona de interes pe care vrei sa o analizezi si aplici cele trei actiuni, respectiv: 1) ce ar fi bine sa incepi sa faci ca sa ajungi la alt rezultat decat cel de pana acum, 2) ce ar trebui sa nu mai faci, deci sa te opresti, si 3) ce faci bine si trebuie sa continui;

Pentru mai multa claritate, ma gandesc ca nu ar strica sa abordam un subiect concret: sa spunem ca aveti un coleg cu care trebuie sa lucrati cot la cot in fiecare zi, iar munca voastra depinde in mare masura, calitativ sau ca si termene limita, de munca acestui coleg, iar in momentul de fata nu sunteti multumit de colaborarea voastra. Cum aplicati acest model?

In primul rand este util sa va invitati colegul la o discutie relaxata in pauza de masa, la o cafea sau chiar sa serviti pranzul impreuna. Fara a face public modelul, puteti aborda tema de care nu sunteti multumit, de exemplu ca colegul nu isi face treaba in termenul limita si din aceasta cauza voi stati peste program ca sa va terminati sarcinile de lucru. Cum faceti abordarea?

Incepeti prin a-i spune lucrurile care apreciati ca ar aduce o schimbare pozitiva in modul de colaborare, lucruri pe care ar fi bine sa inceapa sa le faca, fara a va aventura in a-i da sfaturi despre “cum” sa faca, limitati-va doar la “ce” sa faca. Continuati prin a-i spune ce sa nu mai faca accentuand efectele pe care le au actiunile lui de intarziere asupra voastra, a muncii voastre si a rezultatelor per echipa. Nu uitati in inchere sa ii spuneti si lucrurile bune pe care deja le face, sunt recunoscute de voi si ar fi bine sa le pastreze, sa existe in continuare in modul in care isi face munca.

Evident ca pentru aceasta conversatie este necesar sa va pregatiti in prealabil, insa o astfel de analiza poate imbunatati considerabil atat munca colegului cat si munca voastra.

Succes!