Loialitatea este un bun pe care il cumperi

Printre alte concepte şi cuvinte cheie care ne bombardează în ultimii ani în HR, concepte şi cuvinte care sunt abordate aproape zilnic, mă gândeam astăzi la loialitate.

Pe o piaţă a muncii care este mereu în schimbare şi unde există întotdeauna o lipsa de resurse, companiile valorează expertiza şi abilităţile tale, dedicarea, timpul şi loialitatea. În fiecare companie care are un nume, vei găsi atârnând pe pereţi valorile companiei, vei afla cum sunt preocupaţi de a pune în aplicare acele valori, să le transforme în competenţe sau talente care să poată fi măsurate astfel încât să poată afla dacă tu te potriveşti acolo sau nu.

În momentul în care cauţi un nou loc de muncă, există unele lucruri care cu siguranţă contează: industria, domeniul, oamenii, atmosfera, viitorul manager şi colegii, cultura organizaţională, banii, şi cu siguranţă mai putem găsi altele;

Cum vorbim de o piaţă a muncii în continuă schimbare, în care viitorii angajaţi iau în considerare toate cele menţionate mai sus, este normal ca şi compania să caute în tine candidatul perfect pentru job, pentru echipă, pentru companie; întrebarea este pentru cât timp vei fi angajatul perfect?

Ca şi recruiter şi de asemenea, ca manager, cu toţii am spus “Nu” celor care sar de la un loc de muncă la altul, asa numiţii “job jumpers”. Cu toţii ne dorim oameni care o dată ce s-au alăturat firmei se vor dedica jobului şi companiei. Este asta un lucru corect sau nu? Şi cât de mulţi astfel de oameni vom putea găsi în piaţă? Care sunt acei factori care vor determina noul angajat să rămână loial şi dedicat?

De multe ori am întâlnit oameni care puneau mai mult preţ pe proiecte, pe atmosferă şi, de asemenea, pe numele firmei, atunci când au decis în favoarea unei companii; dar de cele mai multe ori banii şi beneficiile fac diferenţa. Suntem în căutare de angajati loiali sau de oameni calificaţi? Plătim o resursă sau încercăm să cumpărăm oamenii?

Este loialitate un lucru pe care să-l cumperi, sau nu?