Diferentiaza-te [Ro]

Am fost solicitata zilele astea pe LinkedIn sa ajut o fata, o persoana pe care nu o cunosc personal. S-a prezentat pe scurt si avea nevoie sa ma uit peste CV-ul ei si sa ii spun ce sa schimbe pentru ca isi cauta un job in zona de HR si nu reuseste sa ajunga macar la un interviu, mentionand de asemenea ca nu vorbeste limba engleza. De obicei nu ofer sfaturi persoanelor pe care nu le cunosc fara macar de a avea o discutie in prealabil, decat daca e pentru prieteni, insa de data aceasta ceva din email-ul ei m-a facut sa ii raspund pozitiv si sa ii spun sa imi trimita CV-ul sa ma uit peste el.

Era un CV de HR obisnuit si daca ar fi fost sa caut un om de admin de HR probabil as fi selectat CV-ul. Si asta m-a facut sa ma gandesc la momentele cand cautam candidatul perfect printre cele 2000 de aplicari la un anunt postat online. Ca si recruiter eram tot timpul la mijloc, intre presiunea din business pentru ca acel om era necesar de ieri in echipa si a-mi face munca corect si bine. Intotdeauna cautam ceva diferit, ceva special in fiecare CV incercand sa vad persoana din spatele hartiei, incercand sa intrevad o parte din povestea persoanei nu doar titlurile; si nu era niciodata usor.

Revenind la cererea pe care am primit-o, tot ce am putut sa-i spun fetei era oarecum evident, sa isi imbunatateasca limba engleza intr-o maniera practica, conversationala si sa se diferentieze de ceilalti. Sa isi foloseasca reteaua de cunostinte, sa foloseasca social media, sa contribuie online pe blogurile specializate si pe forumuri sau grupurile de discutii profesionale. Asta m-a facut de asemenea sa ma gandesc la un articol pe care l-am vazut recent referitor la alternative de CV-uri [En]; singura intrebare care ramane in mintea mea este daca angajatorii romani sunt pregatiti sa tina cont de aceste noi tendinte, deoarece desi lista de ‘cuvantul zilei’ abunda in multinationale de cuvinte precum ‘inovare’, satisfactia clientului’, ‘atragerea talentelor’ si ‘ social media’, exista totusi o diferenta mare intre ceea ce se scrie in media si pe peretii organizatiilor si lucrurile care sunt cu adevarat apreciate in culturile organizatiilor respective.