Despre dezvoltarea profesională în firmele mici [Ro]

Se stie foarte bine ca la noi, in companiile mici, interesul manifestat in ceea ce priveste instruirea personalului este foarte redus, daca nu aproape inexistent. Si din acest motiv, si fluctuatia de personal este la un nivel ridicat. Este adevarat ca nu toti managerii isi permit sa angajeze un trainer pentru ca noii angajati sa urmeze un program de training de mai multe saptamani, insa consultarea unui specialist pentru elaborarea unui program propriu de instruire ar da rezultate la fel de bune.

Colectivele mici au un avantaj important, si anume comunicarea unu-la-unu, care este mai la indemana, si prin care conducerea poate transmite noilor angajati valorile organizationale sau standardele proprii de calitate, si in acelasi timp, poate oferi feedback in mod regulat, astfel incat noul angajat sa fie instruit eficient si intr-un timp scurt, in cadrul unui program bine organizat. De asemenea, noii angajati trebuie incurajati sa impartaseasca noile cunostinte cu colegii, si de ce nu, sa transmita cele invatate in cadrul trainingului celorlalti din cadrul firmei. In acest fel, trainingul va avea o nota pozitiva, iar informatia va fi absorbita mai eficient, facand procesul de invatare mai placut.

Un program de training bine elaborat isi va dovedi eficienta in timp, reducand costurile cu angajarea noului personal si crescand rezultatele companiei. Un angajat instruit, incurajat si apreciat va fi suficient de multumit incat sa nu se gandeasca sa plece din firma. Mai ales daca i se da oportunitatea de a creste din punct de vedere profesional (si personal), si este sustinut de conducere in acest sens.

Pentru rezultate mai bune, managerii ar trebui sa isi indrepte atentia asupra salariatilor, care pana la urma reprezinta motorul afacerii.

Aveti grija de ei, iar ei vor avea grija de firma dvs.