Coachingul reprezinta cea mai buna metoda de dezvoltare individuala sau a unei organizatii. E ca si cum ai avea un antrenor personal care te indruma si te ajuta sa atingi un nivel de performanta pe care nu l-ai putea atinge singur.

Un coach trebuie sa aiba un standard de pregatire foarte inalt pentru a putea descoperi adevaratul potential al clientilor sai. Sunt necesare cunostinte solide de business, dar si de psihologie, dezvoltare personala sau strategie. Fie ca se aplica indivizilor, fie ca este vorba despre companii, coachingul este o activitate complexa, pe care nu orice incepator o poate face cum trebuie. Este nevoie de experienta pentru a putea identifica valorile, credintele, conflictele, blocajele unui client, si pentru a-l putea ajuta sa ia deciziile corecte si sa atinga un nivel ridicat de performanta.

Pentru succesul unui proces de coaching este nevoie de deschidere din partea clientului, in cazul companiilor fiind necesara colaborarea cu toate nivelele de management din cadrul firmei respective. Insa o data gasita calea de a exprima adevaratul potential, rezultatele obtinute depasesc cele mai optimiste asteptari.

Cea mai buna recomandare a unui coach este rezultatul obtinut de un client al sau dupa incheierea procesului de coaching.