Oare cati angajatori romani se gandesc si la alte metode de motivare a angajatilor, in afara acordarii de prime de sarbatori sau la incheierea unui contract important? Oricare ar fi motivul (lipsa imaginatiei, idei preconcepute, reavointa, etc.), angajatorului de la noi nu ii prea pasa de angajatii sai, si mai degraba foloseste motivarea negativa atunci cand simte nevoia acordarii unui ‘impuls’.

De cele mai multe ori cand se vorbeste despre motivarea angajatilor, primul gand ne duce la bani; dar se poate face motivare si cu bani putini, ba chiar si fara nici o cheltuiala. Iata o idee putin folosita la noi dar foarte raspandita in vest: organizarea unor evenimente anuale pentru angajati.

La astfel de evenimente sunt celebrate realizarile din ultimul an, sunt prezentate planurile pentru viitorul apropiat, si sunt invitati sa le vorbeasca salariatilor clienti importanti ai companiei sau afiliati academici. Si pentru succesul unui astfel de intalniri, trebuie exprimata aprecierea pentru contributia adusa firmei de catre angajati intr-un mod cat mai adecvat domeniului de interes al salariatilor. Implicati-i in prezentarea voastra adresandu-le intrebari, invitandu-i sa isi spuna povestea evolutiei lor in companie, sau prezentand scurte videoclipuri in care ei vorbesc despre compania voastra. Mergeti mai departe si nominalizati-i pe cei mai buni angajati ai vostri, sau acordati-le un premiu simbolic, astfel incat toti cei prezenti sa stie ca ei sunt speciali pentru voi. In plus, puteti transmite evenimentul respectiv live, prin intermediul unui flux web, pentru cei care lucreaza in alte orase/filiale, si care nu au putut participa (si nu numai).

Aratandu-le aprecierea voastra veti castiga un loc in inima lor, si mai ales veti castiga angajati de calitate, dedicati companiei, care nici macar nu se gandesc sa va paraseasca.